diumenge, 3 de novembre del 2013

No coneixia Lavern Subirats. Ara no l'oblidaré !

No coneixia Lavern Subirats. Avui hi he estat per a participar en la cursa de les Caves de 10 Km que s'hi feia per tercer any. Cada cop queden menys curses amb l'encant d'aquesta. Organitzada per tot el poble, amb afecte per la pròpia cursa, pels corredors, pels forasters... Obsequis per a gairebé tothom, molt bon ambient, tot somriures, facilitats, amabilitat... En una paraula: magnífic tot plegat ! Són tres paraules, no una, ja ho sé...
El Pere Giménez m'ha guanyat l'esprint amb gran facilitat (Foto: Sergib)
En aquestes curses al cor de Catalunya és on més veig quin és el paper de TV3 a casa nostra. Ens tracten als corredors que a l'hora som treballadors de TV3, de meravella. La gent aprecia i s'estima TV3. Nosaltres personifiquem, d'alguna manera, "la tele", la nostra. I la gent la sent "seva". Com ha de ser, és clar que sí. I nosaltres som com "de casa". I la gent ens ho demostra constantment. Només podem tenir paraules d'agraïment. Parlo en plural no pas per deliris majestàtics --Deu m'en guardi-- sino perquè sovint amb l'Arcadi Alibés hem parlat d'aquest tema. Quan coincidim en alguna cursa per qualsevol contrada, sempre som tractats amb gran estimació. Això es nota i s'agraeix. Som com dipositaris d'aquest sentiment i la responsabilitat i alhora el privilegi, és molt gran. De veritat, moltes gràcies a tots. La "nostra" --perquè és de tots-- la feu gran vosaltres que ens feu confiança als que hi treballem. Les audiències així ho indiquen. Portem 16 mesos consecutius sent líders. I això és únicament i exclusivament mèrit dels espectadors, està clar.
Amb els organitzadors. Uns cracks !
  Però parlem una mica de la cursa. Hi ha l'opció de fer també una de 5Km ja que el circuit té aquesta distància. Els del 10.000 hem fet dues voltes. Hem sortit puntuals. Comença en baixada i això ha fet que hagi sortit més ràpid del què acostumo. La veritat és que la cursa, està molt bé... si realment t'han explicat ben bé que hi ha diverses rampes llargues que es fan "duretes" i que convé reservar-se una miqueta en la primera volta. Jo no sabia que hi havia "tobogans". I he pagat la novatada. Després d'un parell de pujades ja he vist que la cosa seria complicadeta. Normalment a la part final de les curses, i més si són dures, acostumo a passar a diversos corredors. Avui ha estat al contrari: el que era sobrepassat era jo, especialment en la segona volta. Amb tot, he passat el 5.000 en 22m i uns quants segons, que m'han sorprès perquè pensava que fàcilment faria 23m. almenys. Això m'ha animat una mica i he intentar mantenir el ritme per buscar sub 45m. Tenint en compte els desnivells, era un bon registre per a mí. Finalment he creuat la meta en 45m i 6s i 9è de la categoria. O sigui que no he quedat gaire lluny de l'objectiu. Per tant més que satisfet i més tenint en compte que estic amb molèsties a la planta del peu dret que avui, sortosament, han remès força. Per cert, al respecte de la categoria, no pensava que hi hauria 8 corredors de 52 o més anys per davant meu. Quin nivell !! Confirmat també en les fèmines. Fins a 4 han arribat a la meta abans que jo. Felicitats a totes elles !! Pel que fa al recorregut, un detall de qualitat que tots els quilòmetres estessin marcats.
Ambient magnífic durant tota la matinal atlètica
  Un cop acabada la cursa, els organitzadors m'han obsequiat amb unes ampolles de vi de la comarca, coca deliciosa i dues copes de cristall precioses. No tinc paraules. Moltíssimes gràcies. M'he sentit com a casa, de veritat. L'any que vé, per poc que pugui, repetiré.  

7 comentaris:

Lluís Capellades ha dit...

No passa gaire sovint que el nostre poble, Lavern, sigui notícia. Per aquest motiu quan sortim al mapa o organitzem algun esdeveniment ens hi apuntem tots. Si a més a més tenim el privilegi que ens visiti gent amb una qualitat humana tan gran com la d'en Xavier, ja no es pot demanar més. A la web www.lavern.cat hi podreu trobar informació sobre el nostre poblet ,(cal aprofitar l'ocasió), alla també hi agraïm les paraules tan amables d'en Xavier. Fins l'any que ve! ;)

Anònim ha dit...

Jo i la meva dona tambè l'hem fet, hem hagut de matinar ja que veniem de Vilassar de Mar,ens ho hem passat genial,el circuit,la gent del poble,l'organitzaciò,els paisatges.... es d'aquelles curses que quan l'acabes dius: "L'any que ve tornaré."

laeulalia ha dit...

I de passada, que en Lluis no us ho dirá, us puc ben dir que ho ha moltes altres coses que fan molt be en aquest poble tan bonic. Teatre, música, etc.
Paga la pena estar a l'aguait d'ells.

Una abraçada.

llenguaddicta ha dit...

És un encant de cursa, tant si la vius com a participant com si la vius com a part de l'organització. He pogut experimentar-la des dels dos fronts, i puc assegurar que l'he gaudida igual quan l'any passat vaig estar pendent del walki-talki, tallant la carretera, clavant els punts kilomètrics, anant a les caves a buscar banderoles... com aquest any corrent entre els més de 300 participants.

Gràcies, Xavi, per posar Lavern al mapa.

Luigi ha dit...

Hola,

He llegit que tens problemes a la planta del peu, suposadament per un Neuroma de Morton.

Jo pateixo una neuràlgia al peu dret des de fa uns cinc anys. A mi m'ho va diagnosticar en Florenciano Restoy i des d'aleshores porto plantilles. El tema va millorar molt, però malauradament des de fa un parell d'anys el mal torna, sobretot quan porto molts kms. És molt ingrat.

Fa temps vaig deixar un comentari en aquest mateix blog explicant que gràcies a un article teu a la revista Marathon, em vaig animar a fer la primera marató allà al 2000.

Espero que el diagnòstic de neuroma sigui erroni i no hagis de patir aquest problema. T'animo a que expliquis l'evolució de la lesió, doncs tots anem aprenent uns dels altres

Salutacions

Anònim ha dit...

Hola, Xavier!

Em permets un comentari repel·lent? Com és que escrius 'còrrer' amb accent obert? M'hi he fixat (treballo al gremi) i no la pronuncies pas oberta. És algun tipus de reivindicació que se m'escapa? Res, que sempre que et llegeixo em fa curiositat que escriguis una paraula que surt tant així.

Merci!

Àlex

Xavi ha dit...

Gràcies per l'avís. Simplement és un error. Imperdonable. No passarà més.