dilluns, 18 de novembre del 2013

Superat el rècord de curses en un any !!

Va ploure abans de començar les 5 Milles
Després de no còrrer el cap de setmana passat, aquest he doblat fent dissabte les 5 Milles de Cerdanyola i diumenge els 10 Km de Les Franqueses. Dues magnífiques curses. Les 5 Milles, una clàssica de les curses de Catalunya, i els 10 de Les Franqueses tot just arribava a la segona edició, però com si l’haguessin fet tota la vida. És el que té que els organitzadors siguin corredors, com de fet sol passar en la majoria de curses, tot sigui dit...

Vaig estrenar els "manguitus" de Medilast
 La pluja va fer que pensés que les 5 Milles de Cerdanyola seria més dura del que de fet ja és. Encara que s’anunciï com a “gairebé plana”, el cert és que té algunes pujadetes que Deu ni do. Però la veritat és que durant la cursa miraculosament no va ploure i la temperatura era molt agradable. Vaig portar un bon ritme durant la cursa, intentant, com sempre, atrapar els corredors que tenia davant meu. Quan vaig arribar a la meta i vaig veure el temps que hi havia invertit, haig de reconèixer que vaig quedar decebut. 36m 7s. El pitjor registre, de llarg, que mai no he fet a les 5 Milles. L'últim cop que l'havia fet, al 2008, havia trigat 34m. No cal dir que la de dissabte va ser una marca molt mediocre, si la comparo amb les tres vegades que vaig còrrer en 30 minuts al 2000, 2001 i 2002. Aleshores era més jove... i entrenava més ! Tot compta, evidentment. És el que hi ha. Si l’any vinent hi torno i faig 35 minuts i escaig, estaré molt content.

Amb el més gran, en tots dos sentits. Miquel Pucurull
  I diumenge m’en vaig anar cap a Les Franqueses. El meu bon amic Jaume Aragonès de club A 4 el Km, n'és l'organitzador. Cursa familiar, molt ben muntada, amb un recorregut en franca pujada fins el Km 5 i escaig, gairebé 6 i la resta pràcticament tot en baixada. La pluja del dia abans va deixar les parts de la cursa que passaven per camins, ben enfangades, però no tan com esperava. A més  a més, va arribar a lluir el sol a estones i fins i tot em va sobrar roba. Per tant de fred res de res, cosa que sempre agraeixo perquè sóc un xic fredulic.
 
Amb el Jaume Aragonès, organitzador a Les Franqueses
  El primer 5.000 el vaig passar en 25m 7s, cosa que em va fer pensar en una marca força fluixa i que suaria de valent per baixar dels 50 minuts. Suar, vaig suar, això sí, especialment per atrapar dues noies, que crec que anaven quarta i cinquena. En la baixada a partir del Km 6 anaven força ràpid, però poc a poc m'hi vaig anar acostant. Una pujada passat el Km 7,5 va jugar a favor meu, perquè totes dues s'hi van quedar i vaig poder superar-les. Al final vaig creuar la línia de meta en 46m i 38s. Això vol dir que en la segona part de la cursa vaig fer els 5 Km en 21m 31s, molt més ràpid que els 5 Km primers.


   Amb aquestes dues curses he batut el meu rècord de curses fetes en un any. Fins ara la marca era de 47 i ara ja en porto 49. Diumenge que ve, a la Jean Bouin, faré doncs, si no hi ha cap impediment d'última hora, la cursa número 50 del 2013. 

9 comentaris:

Jaume Aragonès ha dit...

Enhorabona Xavi per aquest rècord de curses ! i gràcies per participar a la nostra cursa.

Jaume Aragonès ha dit...

Només un petit incís, jo no sóc pas l'organitzador. Només sóc un dels organitzadors de la cursa. Som un bon equip els qui organitzem aquesta cursa.
L'any vinent et volem veure de nou per Les Franqueses

Sebas Guim ha dit...

I ja has fet un esudi del número que pots assolir per cap d'any??? Faràs un sprint per arribar a les...(posem) 55? Jejeje...El mínim de 52 te'n suposa una per setmana, tampoc és mala xifra. ;-)

Xavi ha dit...

Ok, Jaume. Felicita de part meva a tot l'equip, doncs. La cursa és magnífica !

Xavi ha dit...

Sebas:
Calculo unes 53 o 54 curses en tot l'any. Jean Bouin (50) Fenexy Race Vilanova (51) Mitja Mataró (52) i potser San Silvestre Terrasa (53) i potser Sant Silvestre Sant Cugat o Sabadell (54)

Miquel Pucurull ha dit...

No em vas dir que havies fet rècord de curses a l'any. Si m'ho haguessis dit m'hauria agenollat per fer-te reverència. Collons quin paio! Una cursa cada setmana!!!
L'enhorabona, Xavi. Quan sigui gran (he, he) vull ser com tu.

Raúl Muñoz ha dit...

Enhorabona, Xavi!
D'això se'n diu un atleta actiu, a gairebé cursa per setmana, encara que sembli fàcil no ho és gens. A continuar gaudint del running!

Xavi ha dit...

Raúl: 52 setmanes, 52 curses, 52 anys. Em va fer gràcia fer-ho coincidir tot. I ja quasi ho tinc !

Xavi ha dit...

Miquel:
No hi vaig pensar. Sinó t'ho hauria dit. Disculpa'm ;-)