diumenge, 12 d’octubre del 2014

He tornat a córrer a Sant Muç, a Rubí

Una zona de meta, sobre les vies del tren, magnífica !
  Sant Muç és la cursa de casa. Amb la d'avui són ja 9 les meves participacions en una cursa que ha variat el seu recorregut almenys 3 cops. Vaig arribar a córrer-la en 39m i 52s al 2002. Ara feia 5 anys que no la feia. Al 2009 es va estrenar el recorregut actual, que està prou bé. Aquella vegada vaig fer 47m 20s, La cursa és dura perquè té una pujada llarga d'una mica més de 2 quilòmetres que pica força. Una pujada que conec perquè per aquella carretera entreno sovint. Però sempre la faig en sentit de baixada. Només un cop la vaig fer pujant, com avui. En sentit de baixada vaig arribar a posar-me una vegada a 2,57 el Km. Per a què us feu una idea de com baixa...

  Vist el temps que vaig fer fa 5 anys (47,20), que fa una setmana vaig fer la marató del Priorat, i que porto un llarg període fent marques força pobres, tenia seriosos dubtes de si seria capaç de baixar dels 50 minuts. M'ha semblat que era un bon objectiu intentar-ho. He sortit amb l'Arcadi i anàvem una mica per sobre de 5m/km. Tenint en compte que el recorregut era força pla fins el km 3, pensava que seria complicat assolir el sub 50. Quan hem arribat al Km 3,5 començava la pujada llarga ja esmentada. M'he trobat força bé i animat perquè anava superant corredors. L'Arcadi no m'ha seguit. He passat el km 5 en 25,55, per tant només tenia 55 segons de retard sobre l'objectiu de 50m. Aleshores venia la baixada notable. Fa 5 anys la vaig patir força. Avui tot el contrari. Km 6 (4,27) Km 7 amb pendent llarg (4,51) i al clau ha estat el Km 8 (4,00) He aprofitat bé la segona baixada, que ja no era tant pronunciada, i això m'ha permès encarar els dos últims km, fets en 4,36 cada un, per tal d'assegurar-me que baixava dels 50m. He acabat en 48m 27s. Un registre millor del què m'esperava, la veritat. En l'entrenament d'ahir dissabte vaig notar-me ràpid. I el crono m'ho va confirmar. Aviam si tot plegat comença a indicar que sóc capaç de fer uns registres ni que sigui no tan dolents com d'un temps cap aquí. Com que aquesta temporada no vull fer tantes maratons, igual les meves marques no se'n ressenten tant. Espero...
Amb la Mayte, la corredora riallera 
   Pel que fa a la cursa d'avui, magnífica. La sortida i arribada a l'avinguda del Ferrocarril és fantàstica. Un aplaudiment per a l'organització, de la mà de la Unió Atlètica de Rubí i l'Ester Peiroten, que té la mà trencada en això d'organitzar curses. L'avituallament final, amb fruita, xocolata, beguda, entrepà de botifarra,... sensacional ! Moltes felicitats a tots i moltes gràcies !

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Xavi jo soc de stqgat i era el 2n any consecutiu q la feiem i ens va agradar molt lany passat per aix hem repetit.cursa maca pero dureta.aqui fer marca es una quimera.en un 10 mil pla tinc 38 minuts i escaig i avui he fet 41 min.25seg.,5 seg.mes que lany passat.
Us hem vist a tu i Arcadi,q ha deixat el seu cotxe al costat del nostre.
Sent de stqgat et fots en forma pq entrenar per aqui no es precisament pla.
Enhorabona x la difusio que fas daquest magnific esport i q per molts anys sigui aixi.

Salut!

Bernat.

Anònim ha dit...

Hola Xavi,

Córrer a casa sempre és especial i Sant Muç no és una excepció!! Molta gent, bons companys, amics i coneguts. A mi em recorda la Festa Major, només que els avituallaments no ens perjudiquen tant. Molt content de veure.us a l.Arcadi i a tu. Que siguin moltes més en les que ens trobem i poguem disfrutar!! Salut i kms!!!

David,

MªJose Moscoso ha dit...

Estas hecho un campeón Xavi, en tu segunda juventud.
A ver si nos encontramos pronto en alguna cursa.

MªJose