dilluns, 23 de febrer del 2015

Els errors costen minuts

La sortida de la Maratest 2015
Una hora abans de la sortida
Diumenge vaig fer la Maratest, a Badalona una cursa plana de 15 o 30 Km que serveix per preparar la Marató de Barcelona, que és tres setmanes després. Vaig optar per la modalitat de 30 Km. Em vaig trobar bé físicament, però vaig cometre dos errors que em van relegar a 3 minuts més enllà del meu objectiu. Volia estar al voltant de les 2h 30m (ritme de 5m/km) ja que fa 2 anys vaig fer 2h 28m 19s. Però com dic, els errors em van condemnar a un temps més discret. Vaig fer, finalment, 2h 33m 21s. Anem a pams. A la sortida, una mica estreta, la llebre que marca el ritme de 5m/km se'm va escapar i em va costar atrapar-la. La meva idea era fer la primera volta amb la llebre i a la segona, segons em trobés, mirar d'avançar-me per baixar de 2h 30m. Cap el Km 7 vaig situar-me al costat de la llebre. Anava còmode, però aleshores em vaig deixar guiar per les sensacions i no pel cap. Primer error. En les curses de llarga distància cal pensar ben bé què fas en cada moment en qüestió de ritmes. Em vaig voler fer l'homenet i vaig deixar la llebre endarrera. Em vaig posar a ritme de 4,40-4,50 i tant feliç. Ho podia fer perquè anava bé. Com no havia d'anar bé en la primera part de la cursa ? 30km són molts i cal reservar energies. No ho vaig fer i ho vaig pagar. Vaig passar el km15, la primera volta, en 1h 13m. Si doblava, 2h 26m, que hauria estat una gran marca, per a mí. Cap el Km 21, van començar els problemes a conseqüència del segon error. Em vaig posar uns mitjons una mica vellets i com que no em vaig posar vaselina als peus, finalment el mitjó del peu dret se'm va arrugar dins la sabatilla, molestant-me a la planta. Quedaven massa quilòmetres pel final com per seguir com si res. A més, la llebre de 5m/km, a la que havia arribat a tenir a un minut de distància per darrera meu, s'acostava perillosament. Al km 25 ja estava més procupat del peu que de la llebre, la qual em va passar en el 25 i mig. Uns metres després vaig decidir aturar-me i mirar de recomposar el mitjó. Ho vaig fer aprofitant un banc de passeig Marítim. Quedaven 4km per a l'arribada. Els vaig fer més lentament per assegurar no tenir més problemes al peu. A final, 2h 33m 21s, com deia. Podria haver estat pitjor tenint en compte els dos errors que vaig cometre. Per tant, cal mirar la part positiva. Diumenge correré la Mitja de Cambrils. Espero fer un millor registre que a la de Barcelona. Almenys baixar de 1h 40m. Veurem !