divendres, 7 de setembre del 2012

La destitució d'Anna Tarrés

  Vaig tenir l'ocasió de conèixer l'Anna Tarrés al 2004, poques setmanes abans dels Jocs Olímpics d'Atenes. Era un any després del Campionat del Món de Natació del 2003 a Barcelona --ara, 10 anys després, s'hi tornarà a disputar, al 2013-- i el motiu que ens coneguéssim va ser perquè l'equip de natació sincronitzada al complet, amb ella al capdevant, va ser contractat per inaugurar les millores que s'havien fet a la piscina del Club Natació Barcelona, que havia acullit el campionat mundial. En concret, s'havia cobert la instal.lació i una part del terra de la piscina era mòbil i permetia adequar-lo a diferents alçades. Em va semblar, especialment això últim, una virgueria. Jo era el presentador de l'acte. Vaig tenir l'oportunitat de parlar molta estona amb ella. Em va semblar una persona molt propera, molt vital, molt entregada a la seva passió. Em va sorprendre, això sí, que amb els Jocs Olimpics d'Atenes a tocar, l'equip de natació sincronitzada fes una exhibició. Vaig pensar que podria estroncar la seva preparació i concentració de cara a una cita tant important. L'Anna Tarrés em va donar la clau de perquè havia accedit a fer-la: el que cobraven per l'exhibició s'invertiria íntegrament en contractar una entrenadora russa que les ajudaria a millorar. 
Anna Tarrés (foto:Manolo Garcia)
   Els èxits que han vingut posteriorment, amb un mar de medalles en europeus, mundials i Jocs Olimpics, no m'han estranyat al recordar aquest episodi. L'Anna Tarrés sempre ha pensat en millorar, en innovar, en descubrir... 
    Desconec els detalls de la seva destitució. Estaria bé que Fernando Carpena, el president de la Federació Espanyola de Natació, s'expliqués públicament. En qualsevol cas, m'afegeixo als que no entenen el perquè, donats el èxits que Tarrés i les seves noies han aconseguit. A més a més, l'Anna Tarrés no ha perdut la il.lusió. Ni tan sols per mirar de desbancar les russes, les grans rivals. A Barcelona 2013 potser seria la gran oportunitat per aconseguir-ho. Ara no ho podrà fer. Ara --ves a saber-- igual seran les russes les que voldrien contractar-la.