diumenge, 26 de gener del 2014

10 Km Vilafranca, una cursa molt especial

Avui he tornat als 10 Km de Vilafranca del Penedès després que hi vaig córrer l'any passat, i ho he fet convidat per l'ajuntament de la ciutat. A més m'han fet l'honor de donar-me el pitrall 1.714 que he compartit amb els grans Domingo Catalán i Miquel Pucurull, ja que la cursa està adherida als actes del tricentenari. Ens han tractat de meravella. Dia espectacular, sol lluent, gairebé semblava estiu !! Ideal per córrer.
Magnífic córrer pel centre de Vilafranca (Foto: Noni o Mingu?)
Avui, en comptes de la samarreta o bé d'Asics de Running o bé la del Domingo Catalán Fondistes Club, he lluït el polo del Pàdel Center Penedès dels bons amics Noni i Mingu. Si us agrada el pàdel i sou de Vilafranca o dels voltant, feu-vos socis. Us tractaran magníficament bé. Tenen unes sensacionals instal·lacions i es pot jugar sempre encara que plogui perquè estan sota cobert, però amb grans obertures, de manera que no hi ha la sensació de tancat en cap cas.

M'ha entrevistat TV de Vilafranca
Amb en Mingu i en Pucu (Foto: Noni Oliveras)
Pel que fa a la meva cursa només puc dir que estic encantat. Igual que l'any passat, venia d'una marató (Tarragona, diumenge passat) I igual que aleshores m'ha sortit una gran marca. I tan bona ! 41m 50s !! Per mi, bestial. D'una banda perquè milloro en 15 segons la marca de l'any passat. Però és que, a més, feia gairebé 2 anys que no corria un 10.000 tant ràpid. Per trobar-ne un de més ràpid m'haig de remuntar al 19 de febrer del 2012 quan a Badalona vaig fer 41m 37s 

  En la cursa d'avui a Vilafranca --dues voltes de 5 Km-- he sortit molt ràpid a davant del tot, gairebé. he marcat els dos primers Km en 3,51 i 3,50. Massa ràpid per a mi, però he pensat: "ja perdràs pistonada, tranquil". M'he estat barallant atlèticament amb algunes noies, i estic satisfet perquè he acabat superant a totes les que més o menys corrien al meu nivell. Els meus parcials de la resta de quilòmetres, del 3 al 10, han estat:

Amb la Noni (Foto: Mingu Via)
4,13
4,09
4,18
4,12
4,08
4,18
4,16
4,02.

Una mica irregulars, si es vol, però la cursa, tot i ser molt plana, té alguns petits desnivells que fan que sigui difícil --almenys per a mí-- ser més constant en el ritme. El 4,02 de l'últim s'explica amb què he esprintat el què he pogut per què no pugés el 42 al meu crono.

Diumenge que ve arriba una nova clàssica: la Mitja Marató de Granollers. L'any passat no vaig fer un bon registre
Aviam si enguany el milloro.

2 comentaris:

Raúl Muñoz ha dit...

Enhorabona, Xavi. "Lo teu" és un no parar. I a sobre amb millor marca. Doncs amb aquests precedents, a Granollers te'n sortiràs!

Xavi ha dit...

Veurem... A Granollers no em va anar gaire bé l'any passat, com explico...