diumenge, 2 de febrer del 2014

Un bon test avui a la Mitja de Granollers

Amb l'Arcadi, poc després d'acabar la cursa. Ha fet un dia radiant !
Falten dues setmanes per a la Marató de les Vies Verdes i avui era el dia triat per a fer una última sessió de quilòmetres de qualitat. Què millor que fer-ho a l'emblemàtica mitja marató de Granollers, La Mitja. La meva idea era fer una cursa tranquil·la per a no cremar-me, pensant en la MVV que m'ha de portar de Girona a Sant Feliu de Guíxols el 16 de febrer. És per aquest motiu que he pensat que estaria molt bé aprofitar-me de la gran experiència del meu company a TV3 i amic, l'Arcadi Alibés, per fer una cursa sense sorpreses, diguem-ne. Ell tenia la idea fer 1,42-1,41 i a mi ja m'estava bé. El cas és que hem sortit puntualment i hem anant pujant fins a La Garriga a un ritme molt tranquil, una mica per sobre dels 5m/Km. Un cop hem girat cua a La Garriga per tornar cap a Granollers, l'Arcadi ha començat a accelerar. L'objectiu era acabar en 1h 41m. Hem passat el 12 en 4,33; el 13 en 4,24; el 14 en 4,35 i el 15 en 4,25. No paràvem d'avançar corredors. Però la cosa no ha acabat aquí. L'Arcadi encara ha apretat més. Després del pendent del 16 que ens ha alentit fins a 4,48, hem passat el 17 en 3,59...!! Però és que ell anava més ràpid perquè jo veia que se m'escapava uns metres, entre 3 i 5 segons. Entre el 18 i el 20 he posat tota la carn a la graella per a què no se m'escapés definitivament. Els he marcat a 4,16; 4,14 i 4,10. La progressió era espectacular ! Em començava a notar els dos isquios carregadets, però, tot i així, poc després del 20, l'he pogut atrapar. Aleshores he decidit provar sort i he intentat deixar-lo endarrera. Impossible: m'ha avançat amb una gran facilitat i al final m'ha tret 6 segons a la línia de meta. Quan m'ha passat ja no he lluitat perquè veia que baixaria igualment de 1h 40m. i no volia matxacar-me més. Al final he marcat 1h 39m 33s. Un temps pitjor que l'any passat, d'un minutet, més o menys, però les sensacions han estat ben diferents. Aleshores va ser un fiasco. Avui ha estat un gran entrenament, sens dubte. Hem passat 1.000 corredors des dels Km 5. 550 els hem superat des del Km 15 fins el final. L'Arcadi ha fet la seva millor marca en mitja d'aquesta temporada, 1h 39m 27s. Ha estat la mitja marató número 104 del meu historial atlètic.
  La setmana entrant possiblement correré el 10.000 de Santa Coloma de Gramanet i després vindrà l'última setmana de relax gairebé total abans de la Marató.
   

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Felicitats cracs!

Albert ha dit...

Enhorabona als dos! Ens veiem a la Marató de les Vies Verdes el diumenge 16. Sort!!!

Raúl Muñoz ha dit...

Sort que no tenies pensat disputar-la massa. És posar-nos un dorsal i ens entra la vena competitiva, però crec que t'anirà molt bé per a les Vies Verdes (que paig pensar en fer). Per cert, avançar 1.000 corredors és una bestialitat!!! Això demostra moltes coses...