dilluns, 15 de setembre del 2014

11è cop a L'Ametlla de Merola

Esprint final a l'Ametlla de Merola (Foto: Wai Shan Serradell)

Sens dubte és de les curses que més vegades he fet. L'Ametlla de Merola, la colònia bergadana on el meu company de feina, l'Arcadi Alibés, hi té molts vincles, s'hi feia diumenge l'edició número 26 del Cross. Una cursa que qualsevol corredor de casa nostra que se'n preciï de ser-ho ha d'haver fet almenys un cop. L'any passat, en l'edició número 25, hi vaig celebrar la meva desena participació, cosa que l'organització premia amb un magnífic record que tinc penjat a casa. L'any passat, per celebrar el quart de segle de la cursa, van decidir canviar el circuit i fer que el sentit de la marxa fos exactament a l'inrevés. Em va semblar que aleshores el recorregut s'enduria notablement. El cas és que vaig acabar amb el pitjor registre de sempre: 47m 44s. Els participants van respondre via enquesta que els havia agradat el canvi de sentit i és per això que enguany s'ha decidit repetir-lo. Ja m'imaginava que no m'aniria del tot bé, fins el punt que el registre de l'any passat em semblava complicat de repetir-lo. I així va ser. Però anem a pams. Al treballar la nit anterior, escassament vaig dormir 4 hores i mitja. La primera volta em va sortir en 24m 47s, per tant ja vaig veure que seria complicat baixar dels 50 minuts, si no espavilava. La segona volta, ja amb més espai per córrer, em va sortir una mica millor i la vaig fer en 24m 12s, Per tant vaig acabar en 48m i 59s. O sigui molt pitjor que l'any passat (1m i 15s més lent). És el què hi ha. Causes ? Les que es vulguin: tinc un any més, he estat lesionat a l'estiu i he pogut entrenar molt poc; el cansament acumulat per les maratons de la temporada passada;  m'he engreixat 3,5 kilos.. i bla, bla, bla... Excuses de mal pagador... o de mal corredor, en aquest cas. Tot suma. Haig de pensar, però, en positiu i buscar nous reptes, com per exemple, en aquesta cursa a veure fins quan puc mantenir-me per sota del 50 minuts, per exemple... El més ràpid que l'he feta mai ha estat en 44m i 7s, marca aconseguida fa 10 anys.
Vaig ser batut a l'esprint (Foto: Wai Shan Serradell)

Diumenge vinent correré els 5 Km de la cursa d'Horta per ajudar a lluitar contra el càncer hepàtic. Us hi espero a tots !!      

Amb el Quique, l'Ivan, l'Arcadi i en Blanco

Ara ja en van 11 a l'Ametlla

1 comentari:

Fede ha dit...

Felicitats Xavi, a mi me faltan 6 cursas para el recuerdo.
t'has llegit el llibre de "LosMartes"
El promesas
Fede