dilluns, 30 de gener del 2017

Primer 10K de l'any a Vilafranca

Primera volta (Foto : Cristina Fábregas)
Sprint (Foto: Jackeline Gómez)

  Com sol ser habitual cada any, el primer o un dels primers 10K que faig és a Vilafranca del Penedès. Porten ja 7 anys fent la cursa i cada any van a més. Una cursa amb gran futur, sens dubte. Aquest any, a més, ha participat --i ha guanyat-- en Carles Castillejo amb rècord inclòs (29m 59s). Pel què fa a mi, una setmana després de la Marató de Tarragona, es tractava de veure com em trobava. I no em puc queixar. Al conèixer el recorregut, ja sabia on podia intentar prémer l'accelerador i on podia anar a ritme. El circuit de 5km --s'hi fan dues voltes-- és força pla, si bé hi ha alguns falsos plans que alenteixen una mica. La meva idea era mirar de baixar dels 45m. Tot i que vaig passar el primer 5.000 en 22,37, em veia capaç d'augmentar el ritme en el segon 5.000 per baixar, ni que fos justet, dels 45m. Com sempre, em vaig anar motivant mirant d'atrapar les noies que tenia a l'abast. Unes quantes van anar caient. Per cert, abans que se m'oblidi: cada quilòmetre estava perfectament marcat i a més tenia control de pas pel cronometratge. Un autèntic luxe. No ho havia vist mai en cap cursa ! La segona volta la vaig fer sensiblement millor: en 22m 03s. 34 segons més ràpid que la primera ! No està gens malament. Vaig acabar en 44m 40s de temps real. L'oficial, 45,06, ja que vaig sortit endarrerit 26 segons, que és el temps que vaig trigar a passar per l'arc de sortida.

Arribada a meta (Foto: Runnedia Novotiming)

   Tot plegat, una bona cursa, que ja és una de les fixes del meu calendari atlètic. Un agraïment a l'Anna Doblas, la regidora d'esports de Vilafranca, que sempre té a bé convidar-nos als de TV3.