diumenge, 11 de juny del 2017

3 en 1

Millor marca de l'any a Sant Joan Despí ! (Foto: Runnersantboi)
   Aquesta ha estat una setmana diferent, si més no. He completat 3 curses en 7 dies. Dilluns 5 vaig córrer els 10Blaus, a Barcelona; dissabte 10 he fet els 10 Km de la Cursa Solidària de Sant Joan Despí; i diumenge 11, he corregut els 10km de la cursa Besòs-Maresme. La crònica dels 10Blaus estan a l'entrada anterior a aquesta.
Cara de patiment a la 2a volta a Sant Joan Despí (Foto: Runnersantboi)
   Dissabte vaig tornar a Sant Joan Despí. En la meva primera participació, al 2015, recordo haver patit força perquè el recorregut era més dur que no pas ara. Arribàvem a la Ciutat Esportiva del Barça i la envoltàvem. Hi hi havia un tram de pujadeta que costava. Ara això s'ha eliminat, el recorregut és absolutament pla i es pot córrer força. Només escalfant ja em vaig notar molt a gust. El primer quilòmetre el vaig passar en 4m 11s. Massa ràpid. Però, com dic, les sensacions eren bones. Fins el km 5 vaig anar molt regular (4,27-24-26-27). Total: 21m 58s. La llebre de 45m em va atrapar poc abans del km 6. Per sorpresa meva, perquè ell havia d'anar a 4,30. Per tant, hauria d'haver anat 35 segons darrera meu. Li vaig dir que anava ràpid. De fet, anava sol. Lògic. El Km 6 el vaig passar, amb la llebre a 4,27 i el 7 a 4,31. La llebre, aleshores es va frenar notablement a esperar que se li enganxés algú. I vaig tirar endavant. Veia que era un bon dia per intentar fer la millor marca de l'any. No feia excessiva calor per a mi, i estava corrent bé.  A Vilafranca del Penedès, al gener, havia fet 44,40 i a la Cursa DIR de la Guàrdia Urbana, el 28 de maig, 44,28. M'hi vaig posar a intentar-ho. Un últim km a 4,16 em va ajudar a aconseguir-ho: 44m i 11s. Magnífic !!  I 7è de la categoria sobre un total de 40 corredors de la meva franja d'edat.
  I diumenge a la Cursa Besòs-Maresme. L'any passat vaig fer allà MMA (44m 04s) Repetir-ho ho veia impossible. L'esforç del dia abans a Sant Joan Despí m'hauria de passar factura, pensava.
En ple esforç i saludant a la càmera a la cursa Besòs-Maresme 
  Es dóna la sortida i tinc la llebre de 45m uns 100 metres per davant meu. Aspiro, en principi, a fer 46m curts. Però vaig veient que la llebre no se m'allunya. I decideixo intentar enganxar-me al grup que porta. Hi enllaço poc abans del km 3. Immediatament observo que només som tres corredors: la llebre --Javier Bazurto--, una noia --Sònia Pérez-- i jo. Anant plegats, arribem al km 5 que passem en 23,07. Molts segons acumulats. El pas hauria d'haver estat 22,30 per acabar en 45m. Portem 37 segons de dèficit. Ja fa estona que veig que puc baixar dels 45m. Però en aquest punt de la cursa tinc dues opcions: conformar-me amb els 46m o intentar baixar dels 45m. Ens accelerem i fem 2km en 4,21. Però encara hi ha 19 segons de dèficit per mirar de baixar dels 45m. La llebre, el Javier Bazurto. em diu que ho recuperarem en l'últim km. Jo li dic que no em veig capaç de guanyar 19 segons en un sol km. I decideixo anar-me'n. Em sembla més assenyat mirar de baixar 6 segons cada km durant els 3 últims. El Km 8 el passo en 4,23. Ara són només 12 segons de dèficit. Hauria de fer els dos últims en 4m 24 per clavar els 45m. Em dic que puc intentar baixar dels 45m. Però el km 9 em mata. El passo en uns inesperats 4,35 que no em donen opció en l'últim km. Només aspiro aleshores a què el Javier Bazurto i la Sònia Pérez, no em superin. Ho logro i acabo en 45m i 08s, amb un últim km a 4,19. I quart de la categoria. Fregant podi, després d'un segon 5.000 en 22,01, 1 minut
 
Entrant a la recta de meta a la Besòs-Maresme amb la Sònia Pérez i el Javier Bazurto empaitant-me
i 6 segons més ràpid que el primer. Només m'han superat 3 noies perquè la Sònia Pérez ha acabat quarta.
   Molt satisfet perquè el cansament dels dia abans l'he sabut gestionar força bé. Tot just un minutet i 4s més que la marca de l'any passat. Però aquell dia havia plogut hores abans i el dia era fresquet, per l'època de l'any, cosa que sempre ajuda. I no havia fet cap cursa el dia anterior.
   M'agraden tant la cursa de Sant Joan Despí com la del Besòs-Maresme, perquè al ser tan planes, et permeten mantenir el ritme. Us les recomano encaridament.
  I perdoneu que m'ha sortit una entrada farcida de números i càlculs. Igual és una mica pesadeta. En tot cas, són les sensacions que vaig anar tenint a les dues curses. I es tracta d'explicar això, oi?
  Pròxima cita, diumenge 18 de juny, Cursa de Bellavista. L'any passat vaig quedar molt content !
    

2 comentaris:

avvmaresme@gmail.com ha dit...

Gràcies Xavier per la teva participació en la Cursa Besòs-Maresme. Els teus comentaris ens ajuden a seguir endavant per preparar la propera. Gran atleta, rep una forta abraçada.
Santos Pérez Lambán. President AVV Maresme BCN.

Xavi ha dit...

Gràcies a vosaltres. Teniu una molt bona cursa. Per poc que pugui, miraré de venir sempre.